دوشنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ۴۶
طبقه بندی:
  • اخبار
  • اخبار ویژه
  • قوانین و مقررات
چچ

ابلاغ دستورالعمل پیشنهادی سندیکای بیمه گران ایران در ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

دستورالعمل جدید چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی جهت مهار بیماری کرونا و با هدف رعایت الزامات طرح فاصله گذاری اجتماعی در شرکت های بیمه به منظور ایجاد وحدت رویه بین شرکت های بیمه از سوی سندیکای بیمه گران ایران اعلام  شد.

ابلاغ دستورالعمل پیشنهادی سندیکای بیمه گران ایران در ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، در این دستورالعمل که از سوی دکتر سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به شرکت های بیمه پیشنهاد شده دارای 21 بند بوده و در آن تاکید شده که در راستای سیاست های بیمه مرکزی و تاکیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا تا اطلاع ثانوی طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت موازین بهداشتی با جدیت دنبال شود.

در این ابلاغیه آمده است: تعیین ساعت اداری روزهای کاری براساس برنامه های رسمی کشور و نظر و صلاحدید مدیران محترم عامل شرکت ها است، البته مدیران محترم دستور فرمایند مسئولین منابع انسانی و اداری حداکثر مساعدت را با کارکنان بعمل آورند بگونه ای که بتوانند با شرایط بوجود آمده و وضعیت ترافیک صبح سرکار خود حاضر شوند.

همچنین در بند 2 تصریح شده که واحدهای ستادی و شعب در تهران با دوسوم نیرو فعالیت نمایند و در بند 3 تاکید شده که یک سوم کارکنان ستادی بصورت دورکاری انجام وظیفه نموده و یا از مرخصی با حقوق استفاده نمایند.

این ابلاغیه تاکید دارد مدیران محترم ترتیبی اتخاذ نمایند که هیچ وقفه ای برای ارزیابی و پرداخت خسارت ها بوجود نیامده و ساعات کار واحدهای صفی برای ارزیابی و پرداخت خسارت مشخصا توسط مدیرعامل محترم شرکت تعیین و ضمن ابلاغ به واحدهای مربوطه جهت اطلاع بیمه گذاران بنحو مقتضی اطلاع رسانی شود.

در بند 15 این دستور العمل برگسترش خدمات آنلاین تاکید شده و از مدیران محترم شرکت ها در خواست شده ترتیبی اتخاذ فرمایند که گسترش خدمات آنلاین، شامل راه اندازی سامانه پورتال مشتریان، امکان درخواست صدور، استعلام نرخ و تمدید بیمه نامه شخص ثالث و بدنه بصورت اینترنتی، امکان پرداخت اقساط حق بیمه بصورت اینترنتی، صدور آنلاین معرفی نامه مراکز درمانی، صدور آنلاین انواع بیمه نامه ها، استعلام آنلاین نرخ نامه های بیمه نامه های درمان، عمر و ...، ثبت، پذیرش و گردش الکترونیک فرآیند پرداخت هزینه های درمانی بصورت الکترونیکی فراهم شده تا از مراجعه حضوری حتی المقدور پرهیز شود.

برگزاری جلسات برخط از دیگر تاکیدات دستورالعمل پیشنهادی سندیکا می باشد.

 

متن کامل این ابلاغیه را در ادامه می خوانید:

 

 

مدیران محترم عامل شرکتهای بیمه

 

با سلام و احترام

ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد یگانه منجی بشریت حضرت مهدی (عج) و در آستانه ماه مبارک رمضان، در ابتدا لازم می دانم از همکاری و مساعدت تمامی شما عزیزان در اتخاذ تدابیر لازم جهت کمک به مردم عزیز کشورمان  در شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و اقدامات عملی در جهت ایمنی همکاران و بیمه گذاران، عدم وقفه در خدمت رسانی به مردم ضمن رعایت نکات ایمنی و حفاظتی و توجه به مسئولیت های اجتماعی، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

پیرو نامه های شماره 2625-98 مورخ 1398/12/10 و شماره12-99 مورخ 1399/01/10 ؛ با عنایت به اینکه در فاز جدید مقابله با این ویروس منحوس قرار داریم و در راستای سیاستهای ابلاغی بیمه محترم مرکزی و با توجه به تاکیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم است تا اطلاع ثانوی طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت موازین بهداشتی با جدیت دنبال شود؛ لذا جهت ایجاد وحدت رویه بین شرکتهای بیمه بدینوسیله برنامه این سندیکا جهت اقدام لازم بشرح ذیل پیشنهاد می گردد:

  1. تعیین ساعت اداری روزهای کاری براساس برنامه های رسمی کشور و نظر و صلاحدید مدیران محترم عامل شرکتها، البته مدیران محترم دستور فرمایند مسئولین منابع انسانی و اداری حداکثر مساعدت را با کارکنان بعمل آورند بگونه ای که بتوانند با شرایط بوجود آمده و وضعیت ترافیک صبح سر کار خود حاضر شوند.
  2. واحدهای ستادی و شعب در تهران با دوسوم نیرو فعالیت نمایند.
  3. یک سوم کارکنان ستادی بصورت دورکاری انجام وظیفه نموده و یا از مرخصی با حقوق استفاده نمایند.
  4. مدیران محترم ترتیبی اتخاذ نمایند که هیچ وقفه ای برای ارزیابی و پرداخت خسارتها بوجود نیامده و ساعات کار واحدهای صفی برای ارزیابی و پرداخت خسارت مشخصا توسط مدیرعامل محترم شرکت تعیین و ضمن ابلاغ به واحدهای مربوطه جهت اطلاع بیمه گذاران بنحو مقتضی اطلاع رسانی شود.
  5. حتی المقدور افراد مسن و یا دارای بیماریهای زمینه ای به طریق دور کاری انجام وظیفه کنند.
  6. کارکنان خانم که دارای فرزند زیر ده سال می باشند با نظر مدیرعامل محترم از این مزایا برخوردار باشند.
  7. واحدهای فعال در استانها با برنامه ابلاغی استانداران محترم و هماهنگی با مدیرعامل محترم متبوع خود اقدام نمایند.
  8. نحوه و کیفیت حضور کارکنان شاغل در استانها که براساس برنامه ابلاغی استانداران محترم انجام وظیفه می نمایند، براساس تصمیمات مدیران محترم عامل شرکتها متبوع خود می باشد.
  9. شعب و نمایندگی ها جهت فعالیت در سامانه ثبت نام اصناف و صنایع به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام نمایند. کد مربوطه را دریافت و در محل نمایندگی نصب نمایند.
  10.  رعایت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  مندرج در سایت مرکز سلامت محیط و کار به نشانی   markazsalamat.behdasht.gov.irحتما مدنظر قرار گیرد.
  11.  ملزومات بهداشتی  مرتبط با پیشگیری کرونا تهیه و در اختیار کارکنان قرار گیرد.
  12.  در صورت امکان با استفاده از سیستم تب سنجی حضور افراد در محل کار مورد کنترل و مراقبت قرار گیرد.
  13.  مسئولین منابع انسانی شرکتها ترتیبی دهند که افراد مشکوک به بیماری فورا از بقیه جدا شده و برای تست اعزام و در صورت مثبت بودن بیماری آنان در قرنطینه خانگی و یا بیمارستان دوران بیماری خود را سپری نموده و تحت هیچ شرایطی به محیط کار مراجعه ننموده و حقوق و مزایای آنان براساس مقررات پرداخت شود.
  14.  حتی المقدور از پذیرائی در محل کار خودداری شود لکن امکان استفاده از آب اشامیدنی سالم فراهم باشد.
  15.  مدیران محترم شرکتها ترتیبی اتخاذ فرمایند که گسترش خدمات آنلاین، شامل:
  • راه اندازی سامانه پورتال مشتریان.
  • امکان درخواست صدور، استعلام نرخ و تمدید بیمه نامه شخص ثالث و بدنه بصورت اینترنتی.
  • امکان پرداخت اقساط حق بیمه بصورت اینترنتی.
  • صدور آنلاین معرفی نامه مراکز درمانی.
  • صدور آنلاین انواع بیمه نامه ها.
  • استعلام آنلاین نرخ نامه های بیمه نامه های درمان، عمر و ...
  • ثبت، پذیرش و گردش الکترونیک هزینه های درمانی.

بصورت الکترونیکی فراهم شده تا از مراجعه حضوری حتی المقدور پرهیز شود.

  1.  اعتبار صدور نمایندگان تا حد مقدور بگونه ای تنظیم شود که پاسخگوی بیمه گذاران خود باشند.
  2.  تشکیل جلسات در حد ضرورت و یا با استفاده از ویدئو کنفرانس صورت پذیرد.
  3.  ماموریت کارکنان به شهرستانها و بالعکس در حد ضرورت و بنا بر تشخیص مدیرعامل محترم صورت پذیرد.
  4.  مدیران محترم شرکتها مساعدت نمایند که همکاران صفی بیمه گری شامل کارگزاران، نمایندگان و بازار یابان و بطور کلی شبکه فروش و ارزیابان مورد لطف آنان قرار گرفته و به هر طریق مقتضی از جمله پرداخت کارمزدهای متعلقه ولو بطور علی الحساب و یا هر شیوه ممکن دیگر در اداره مناسب امورات آنان بویژه در این شرایط سخت همکاری و همیاری لازم را مبذول فرمایند.
  5.  سندیکا نیز تلاش خواهد نمود جلسات و کارگروه ها را در حد ضرورت و با حداقل امکان اقدام نماید و برای موارد ضروری حتی المقدور توسط تلفن و یا شبکه های مجازی اقدام نماید.
  6.  ضرورت دارد مدیران محترم دستور فرمایند مراتب فوق از طریق سایت شرکت، تابلوی اعلانات، کانالهای مجازی متعلق به شرکت، اطلاعیه های داخلی و هر طریق مقتضی به اطلاع کارکنان، کارگزاران، نمایندگان و از همه مهمتر به نحوی مقتضی به اطلاع بیمه گذاران محترم برسد.

در خاتمه با تشکر مجدد از همکاریهای بعمل آمده امید است با همکاری و همدلی بتوانیم ضمن ادامه خدمت رسانی، در سلامتی بیمه گذاران گرانقدر و همکاران محترم خود موثر عمل نموده و در کوتاهترین زمان ممکن از این وضعیت عبور نمائیم.

 

سید محمد کریمی

آدرس کوتاه شده:
پربازدیدترین اخبار قوانین و مقررات