شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸ ۶۰
طبقه بندی:
  • اخبار
  • اخبار ویژه
  • بنر مناسبتی
  • گزارش تصویری
چچ

لزوم دسترسی پایدار به پایگاههای اطلاعات ملی و بیمه ای مرتبط با صنعت بیمه

دبیرکل سندیکای بیمه گران با تاکید بر لزوم  بهره برداری و تحلیل  اطلاعات ذخیره شده در بیمه مرکزی، خواهان اندیشده شدن تمهیداتی از سوی نهاد ناظر برای  دسترسی  مستمر و بدون اختلال به بانک اطلاعات سازمانهای مرتبط با صنعت بیمه در سطح کشور شد.

لزوم دسترسی پایدار به پایگاههای اطلاعات ملی و بیمه ای مرتبط با صنعت بیمه

دبیرکل سندیکای بیمه گران با تاکید بر لزوم  بهره برداری و تحلیل  اطلاعات ذخیره شده در بیمه مرکزی، خواهان اندیشده شدن تمهیداتی از سوی نهاد ناظر برای  دسترسی  مستمر و بدون اختلال به بانک اطلاعات سازمانهای مرتبط با صنعت بیمه در سطح کشور شد.
به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سیدمحمد علیپور طی سخنانی با عنوان\"زیست بوم بیمه گری\"  در همایش راهبردی  فنآوران و صنعت بیمه  به الزامات گسترش فناوری اطلاعات در صنعت بیمه پرداخت. 
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران  با بیان اینکه صنعت بیمه برای افزایش اثر خود در اقتصاد ملی نیازمند توسعه بیش از پیش فناوری اطلاعات است به توضیح سه عنصر سیستم، کاربران و اطلاعات برای افزایش این اثرگذاری پرداخت و اظهار داشت: در موضوع سیستم از متولی آن انتظار می رود استانداردسازی، امنیت و محرمانگی اطلاعات را مدنظر قرار دهد. استانداردسازی اطلاعات از وظایف مهم شرکت های ارائه کننده سیستم است. این موضوع باید جدی تر دنبال شود و هر چقدر در این زمینه به روزتر و چابک تر عمل کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت. 
وی تصریح کرد: امنیت  و محرمانگی اطلاعات در صنعت بیمه یک امر حساس است و تمامی ذینفعان باید اطمینان پیدا کنند که امنیت و محرمانگی اطلاعات آنها حفظ می شود و فقط در جای مناسب و درست استفاده خواهد شد.
علیپور در ادامه گفت: در خصوص عنصر دوم شامل بهره برداران و کاربران سیستم نیاز است شناخت  شرکت ها از صنعت فناوری اطلاعات بیشتر شود. شناسایی متقابل نیاز است و هرچه شناخت صنعت بیمه از توانمندی های حوزه فناوری اطلاعات  بیشتر باشد رشد و توسعه بیمه سرعت بیشتری خواهد یافت.
وی افزود: شرکت ها باید تنوع محصولات را مد نظر قرار دهند و تنها به ارائه محصولات از پیش تعیین شده اکتفا نکنند. انعطاف با نیازها در طراحی و ارائه محصولات بیمه ای کمتر دیده می شود. درحالیکه در کشورهای پیشرفته شاهدیم محصولات خیلی راحت تر و  بهتر با نیازهای مشتریان منطبق می شود.
دبیرکل سندیکای بیمه گران بیان داشت: عنصر سوم که کمتر به آن توجه شده است اطلاعات حجیم و پرارزشی است  که طی بیش از یک دهه گذشته عمدتاً در بیمه مرکزی جمع آوری شده و از آن کمتر بهره برداری شده است. در حال حاضر متولی این اطلاعات بیمه مرکزی است و لازم است این نهاد در استفاده از آن برنامه ریزی کند. در اخبار مربوط  استخدام های جدید بیمه مرکزی آمده بود که بخش عمده نیروهای جدید این نهاد به  حوزه فناوری اطلاعات اختصاص یافته که جای خوشحالی دارد. موضوع داده کاوی بحث بسیار مهمی است  که هم در داخل شرکت ها و هم در سطح کلان نیازمند تلاش های جدی است.
علیپور خاطرنشان ساخت: ما درخصوص پایگاه های متمرکز اطلاعات  با سازمانهای مرتبط به  انسجام راضی کننده ای نرسیده ایم. لازم است بیمه مرکزی در سطح ملی دسترسی به اطلاعات فوق الذکر را هماهنگ کند  تا همواره در دسترس باشد. باید کانال های دوطرفه تبادل اطلاعات با برخی سازمانها مانند نیروی انتظامی ، قوه قضائیه، ثبت احوال ، پزشکی قانونی و ... برقرار شود که اطلاعات لازم در دسترس دست اندرکاران صنعت قرار گیرد.
دبیرکل سندیکای بیمه گران افزود: همینطور در داخل صنعت نیازمند تعاملات محیطی بین نمایندگان ، کارگزاران ، ارزیابان خسارت و استارتاپ های بیمه ای هستیم  که برای  جبران این خلاء هم باید تمهیداتی اندیشیده شود. از سوی دیگر نیازمند ایجاد پایگاه های اطلاعاتی مشترکی در بخش خسارات، بدهکاران و جلوگیری از تقلبات بیمه ای در داخل صنعت هستیم که همه اینها نیازمند سیستم مشترکی است که شرکت هایی مانند فناورآن باید آنرا ارائه نمایند.
وی برپایی همایش \"راهبردی  فنآوران و صنعت بیمه\" از سوی \"شرکت فن آوران اطلاعات خبره\" را گامی مثبت برای تعامل حوزه فناوری اطلاعات و صنعت بیمه دانست و گفت: تکرار این قبیل نشست ها به درک متقابل بین دست اندرکاران منتهی می شود که ثمره اش توسعه اقتصادی کشور است.

 

آدرس کوتاه شده: