جمعه, ۲۲ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۰۰ ۲۳۳
طبقه بندی:
  • اخبار
  • اخبار کارگروه ها
  • اخبار ویژه
چچ

در گفتگو با بهمن سوری دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران؛شبکه فروش صنعت بیمه چگونه می‌تواند اهداف ضریب نفوذ بیمه بالاتر را محقق کند؟

روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران در گفتگویی با دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه‌گران ایران به بررسی راهکارهای تقویت شبکه فروش برای رسیدن به ضریب نفوذ بیمه ۷ درصدی در کشور پرداخته است.

در گفتگو با بهمن سوری دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران؛\r\n\r\nشبکه فروش صنعت بیمه چگونه می‌تواند اهداف ضریب نفوذ بیمه بالاتر را محقق کند؟

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران،  بهمن سوری دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه‌گران درباره اهمیت شبکه فروش در ساختار بیمه‌گری در ایران اظهار کرد: همه ارکان بیمه‌گری در کشور به اهمیت نقش شبکه فروش اذعان دارند اما صرفاً با اعتراف به این مطلب و بیان آن، گره از کار نماینده و کارگزار باز نخواهد شد. جنس مشکلات شبکه فروش این روزها بیش از آنچه به درون صنعت مرتبط باشد به بیرون صنعت متصل است و برای رفع موانع باید با سایر دستگاهها و نهادهای بیرونی تعامل سازنده و منطقی برقرار کرد.

دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای‌ بیمه گران اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، عوارض مازاد بر حق بیمه و… از جمله مسائلی هستند که به جای تسهیل‌گر بودن تبدیل به سرعت‌گیری برای فعالیت شبکه فروش شده‌اند. با این حال با همدلی و تلاش‌های مشترک بیمه مرکزی و سندیکا روند عبور از این موانع امیدوار کننده است.

سوری با اشاره به اظهارات دبیرکل سندیکا درباره اهمیت نمایندگان بیمه در رسیدن به ضریب نفوذ ۷درصد، اظهار کرد: واقعیت این است که تنها با پیگیری و باور مطلق به نقش کلیدی شبکه فروش در صنعت بیمه است که می‌توان به این ضریب نفوذ رسید. در نهایت باید همه باور کنیم که راه رسیدن به ضریب نفوذ ٧ درصد جز با توسعه و تقویت شبکه فروش محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: تسهیل در کسب و کار، ایجاد رابطه برد-برد برای همه اجزا و ارکان، رفع موانع و جلوگیری از رقابت ناسالم و عواملی که باعث دلسردی شبکه فروش خواهد شد، از جمله شاخص‌هایی است که در توسعه و تقویت شبکه فروش می‌توان به آنها اشاره کرد.

سوری با تاکید بر اینکه بدون تقویت شبکه فروش نمی‌توان امیدی به دستیابی به ضریب نفوذ  ۷درصدی داشت، اظهار کرد: بیمه محصولی فروختنی است و باید با بازایابی مستقیم، ارتباطی مبتنی بر اعتماد بیمه را در بین مردم عرضه کرد و این امر بدون وجود شبکه فروشی توانمند، شدنی نیست.

دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه‌گران ادامه داد: اگر توجه کنیم میبینیم بسیاری از فروشندگان اینترنتی بیمه‌نامه هم صرفاً به عرضه بیمه‌های اجباری می‌پردازند و در سایر بخش‌ها و رشته‌های دیگر بیمه‌ای دستاوردی نداشته‌اند و ظرفیت جدیدی ایجاد نکرده اند.

سوری همچنین درباره اهم اقداماتی که در یک سال گذشته در سندیکا برای شبکه فروش انجام شده، اظهار کرد: از جمله مهمترین اقدامات یک سال گذشته اصلاح آیین نامه ٧٥ و حل معضل ملاک محاسبه مالیات از محل حساب‌های شخصی نمایندگان است که در زمان تصدی آقای دکتر استادهاشمی در کسوت معاونت نظارت بیمه مرکزی دفاع و پیگیری فراوانی از سوی نهاد ناظر و کارگروه‌های شبکه فروش و مالی سندیکا با سازمان امورمالیاتی انجام شد و نهایتاً منجر به بخشنامه وابلاغ دستور العمل از طرف سازمان امور مالیاتی شد.

وی همچنین درباره برنامه‌های سندیکای بیمه‌گران برای تقویت شبکه فروش در دوران جدید نیز اظهار کرد: سندیکا و کارگروه‌های مرتبط امیدوار هستند تا بتوانند با تعامل و همکاری و حمایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد دولتی و حاکمیتی، مشکلات صنفی شبکه فروش را حل کنند که امیدواریم با توجه به اینکه آقای دکتر استادهاشمی پیش از این به عنوان معاونت نظارت بیمه مرکزی بیشترین تعامل را با شبکه فروش داشته‌اند، بتوان اقدامات راهبردی بیشتری انجام داد.

دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه‌گران با بیان اینکه شبکه فروش ظرفیت‌ساز حلقه مفقوده صنعت بیمه است، ادامه داد: امروزه در استراتژی فروش درگیر استراتژی اقیانوس قرمز هستیم، در حالی که باید استراتژی اقیانوس آبی را در پیش بگیریم. در این راستا باید محصولات جدید طراحی کرد تا هم نیاز بازار را برطرف کرد و هم شبکه فروش حرف جدیدی برای ارائه به بازار داشته باشد.

سوری اضافه کرد: سالها است که محصولات بیمه‌ای تکرار و تکرار می‌شوند و این رویه دیگر برای بیمه‌گذاران جذابیتی ندارد. در چنین شرایطی می‌توان گفت که بازار امروز از هر زمان دیگری بیشتر مستعد و پذیرای تغییر و ارائه محصولات جدید است.

آدرس کوتاه شده: