جمعه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۵۷ ۲۷
طبقه بندی:
  • در رسانه ها
  • گزارش تصویری
چچ

زمان رسیدگی به پرونده های خسارت بیمه در همدان بسیار کوتاه شد

زانیار قربانی در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: از آذرماه سال گذشته دادسرای استان همدان و شورای هماهنگی شرکت های بیمه دراین استان کمیسیون هایی را برای تشکیل پرونده های مربوط به خسارت های جرحی در شورای حل اختلاف تشکیل دادند تا پرداخت خسارت به مردم سرعت بیشتری داشته باشد.

زمان رسیدگی به پرونده های خسارت بیمه در همدان بسیار کوتاه شد

دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه دراستان همدان، با بیان اینکه تاکنون 507 پرونده ازپرونده های خسارات مطرح شده مختومه اعلام شده است،توضیح داد: این پرونده ها مربوط به 16 شرکت بیمه ای بود که دراین خصوص همکاری های بسیارخوبی صورت گرفت.
به گفته وی، بخشی از پرونده های جرحی درصلاحیت بررسی شورای حل اختلاف نیست، مانند راننده ای که فاقد گواهینامه بوده و یا بیمه نامه نداشته که این پرونده ها در شورای حل اختلاف تشکیل نمی‌شوند.
دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان همدان، اعلام کرد: قرار براین است که کارشناسان شرکت های بیمه ای به صورت هفتگی به میزهای خدمت مراجعه کرده وپرونده های مربوط به خود را به صورت کامل مطالعه کنند، تا اگر پرونده ای مشکلی داشت آن را عودت داده و یا برای دریافت مدارک بیشتر اقدام کنند.
قربانی اظهارداشت: همکاری شکل گرفته بین شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان همدان و شورای حل اختلاف این استان زمان  بررسی پرونده های خسارت را بسیار کوتاه کرده و مردم درصورت بروز حادثه منجر به جرح به دو شعبه 115 و 125 شورای حل اختلاف مراجعه می کنند.
به اعتقاد وی، تعامل هرچه بهتر صنعت بیمه با دادستانی و شورای حل اختلاف باعث شده تا بخش مهمی  از موانع در این مسیر هموار شده و رضایت بیشتری  را برای  مشتریان شرکت های بیمه ای به دنبال داشته است.
دبیرشورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان همدان خاطرنشان کرد که در گذشته شرکت های بیمه ای برای مراجعه به شعب دادگستری و یا دادسرا نیاز به نماینده حقوقی و یا وکیل داشتند اما با شکل گیری تعامل با شورای حل اختلاف،  کارشناسان شرکت های بیمه با روسای شعب در ارتباط هستند

آدرس کوتاه شده: