یکشنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ۱۳
طبقه بندی:
  • اخبار
  • گزارش تصویری
چچ

بیانیه پنل تخصصی اکچوئری، مدیریت ریسک و ارزیابی خسارت در همایش ملی بیمه و توسعه

شرکت کنندگان در پنل تخصصی اکچوئری، مدیریت ریسک و ارزیابی خسارت در بیانیه ای تاکید کردند که مدیران ریسک، اکچوئرهای داخلی و رسمی و ارزیابان خسارت سبب اعتمادسازی بیمه گذاران و شفافیت خدمات بیمه گران و در نتیجه افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه شده و برنامه ریزی و حمایت نهاد ناظر را در این خصوص مهم و تاثیرگذار دانستند.

بیانیه پنل تخصصی اکچوئری، مدیریت ریسک و ارزیابی خسارت در همایش ملی بیمه و توسعه

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، در بیانیه پایانی پنل تخصصی اکچوئری، مدیریت ریسک و ارزیابی خسارت آمده است: خدای منان را سپاسگذاریم که به همت بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران و پژوهشکده بیمه توفیقی حاصل شد تا در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه در یک جمع تخصصی در باب مسایل مربوط به حوزه های اکچوئری، مدیریت ریسک و ارزیابان خسارت گرد هم آمده و به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه به بیان چالش ها و ارائه راهکارهای آن بپردازیم.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این گردهمایی تخصصی به عنوان گام اول تلقی شده و اهداف و انتظاراتی به عنوان نقشه راه در آینده مطرح می گرد.
این بیانیه خاطر نشان کرده است: اهمیت دادن هر چه بیشتر به جایگاه مدیران ریسک، اکچوئرهای داخلی و رسمی و ارزیابان خسارت در صنعت بیمه و حفظ استقلال رای آنها جهت ارائه نظرهای عادلانه و فنی در حوزه های مربوطه، تاکید بر همکاری هر چه بیشتر صنعت با دانشگاه از طریق درخواست اضافه شدن رشته تحصیلی اکچوئری در مقطع کارشناسی جهت پرورش نیروهای مورد نیاز صنعت در آیند از جمله اهداف و انتظارات این پنل عنوان شده است.
در ادامه این بیانیه بر اجرای کامل آیین نامه های 69، 78، 85 از جمله ماده های 9 ( انتخاب ارزیاب مرضی الطرفین)، 12 ( آگاهی بیمه گذاران از حقوق قانونی) و 15 ( توسعه خدمات تخصصی ارزیابان) توسط کلیه نهادها و شرکت های مدخل و ذیربط و تدوین استاندارد و شیوه نامه مشخص با همکاری افراد نخبه و صاحب نظر در حوزه های فوق به منظور حفظ حقوق صاحبان سرمایه، بیمه گذاران و زیاندیدگان در صنعت بیمه تاکید شده است.
بیانیه پنل تخصصی اکچوئری، مدیریت ریسک و ارزیابی خسارت خاطر نشان می کند: در پایان این پنل کلیه اعضاء شرکت کننده، فعالیت موثر هر یک از مدیران ریسک، اکچوئرهای داخلی و رسمی و ارزیابان خسارت را سبب اعتماد سازی بیمه گذاران و شفافیت خدمات بیمه گران و در نتیجه افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه ارزیابی کرده و برنامه ریزی و حمایت نهاد ناظر را در این خصوص مهم و تاثیرگذار دانستند.
گفتنی است بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه روز چهارشنبه 13 آذرماه در مرکز همایش های برج میلاد تهران با حضور رییس جمهوری، وزیر اموراقتصادی و دارایی، رییس کمیسون اقتصادی مجلس، رییس کل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و مدیران ارشد صنعت بیمه برگزار شد.
سندیکای بیمه گران ایران نیز در بخش دوم (عصر) این همایش در سه سالن؛ سالن اصلی پنلی با عنوان شبکه فروش و چالش های آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ نمایندگان و کارگزاران ، سالن رودکی پنلی تخصصی با عنوان اکچوئری، مدیریت ریسک و ارزیابی خسارت و سالن شماره 4 پنل تخصصی با عنوان فرصت ها و چالش های توسعه بیمه زندگی و افزایش ضریب نفوذ را با حضور و مشارکت گسترده علاقمندان برگزار کرد.
براساس این گزارش در سالن رودکی پنل تخصصی با عنوان اکچوئری، مدیریت ریسک و ارزیابی خسارت برگزار شد که معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ریاست و جمیل صیدی مرادی دبیری آنرا برعهده داشتند، مهدی نمن الحسینی مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای بیمه مرکزی، رضا مصطفوی مدیرکل توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی،دکتر یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون، علیرضا بیات، شهرام شقاقی، زهرا باسو و دکتر بهنام شهریار از اعضای هیات رییسه این پنل بودند.
همچنین عزت الله حقیقتی با عنوان اکچوئری، دکتر بهنام شهریار با عنوان مدیریت ریسک و علیرضا بیات با عنوان ارزیابی خسارت به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

آدرس کوتاه شده: