یکشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰ ۲۶
طبقه بندی:
  • اخبار
  • اخبار کارگروه ها
  • اخبار ویژه
  • بنر مناسبتی
  • در رسانه ها
چچ

علیپور:مدیریت ریسک شامل تمام ابعاد مدیریت می شود

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه تمامی اجزای یک دستگاه در بحث مدیریت ریسک درگیر هستند، گفت: تشکیل کارگروه مدیریت ریسک باعث شفافیت بیشتر در صنعت بیمه می شود.

علیپور:\r\n\r\nمدیریت ریسک شامل تمام ابعاد مدیریت می شود

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سیدمحمد علیپور در ابتدای اولین جلسه کارگروه تخصصی مدیریت ریسک با ابراز امیدواری از اینکه با تشکیل این کارگروه در سندیکا، مدیریت ریسک در شرکت های بیمه شفافیت لازم را پیدا کند، افزود: در گذشته ریسک را فقط در حوزه بیمه و یا بخشی از مدیریت شرکت ها و سازمان ها می دانستیم، اما اخیراً مدیریت ریسک را شامل تمامی ابعاد مدیریت می دانند.
وی با بیان اینکه هر مدیریتی در هر بخش را می توان، مدیریت ریسک دانست، ادامه داد: یک مدیر باید تمامی عوامل را در کار مدیریتی بسنجد و درباره ریسک های آن تجزیه و تحلیل کند. نیروهای خوبی در بخش مدیریت ریسک شرکت های بیمه حضور دارند و می توانند با استفاده از فناوری های مدرن در مسیر کاری خود موفق باشند.
دبیرکل سندیکا افزود: روش کار کارگروه های سندیکا این است که در ابتدا اعضای کارگروه مسائل و مشکلات آن حوزه در صنعت بیمه را بیان و بحث می کنند و سپس با اولویت بندی آنرا ساماندهی و کمیته هایی را تشکیل می دهند، درنهایت ابزار و لوازمی که مورد نیاز است را در کارگروه فراهم نموده و برای حل آنها برنامه ریزی نموده و راهکارهای مناسب را پیشنهاد می کنند.
وی گفت: این پیشنهادات در چارچوب راه حل های قابل اجرا بررسی، جمع بندی و عمل می شود.
اسعد سامانی مدیرکل توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی نیز مهمترین کار بیمه را مدیریت ریسک عنوان کرد و گفت: تمامی شرکت های تولیدی و صنعتی باید مدیریت ریسک را در کنار دیگر پست های سازمانی مدنظر قرار داد تا عواقب ریسک در صنعت بیمه، به شکل موثری بررسی شود.
وی با تاکید بر اینکه مدیران ریسک شرکت های بیمه باید ریسک های تهدید کننده شرکت های خود را بشناسند و رصد کنند، اظهار داشت: باید مدیران ریسک صنعت بیمه زمینه لازم را فراهم کنند تا امکان تحقق اهداف سازمانی با ضریب بالا محقق شود و این نیازمند ایجاد سازوکار جدید در تمامی شرکت ها است.
سامانی با بیان اینکه باید در شرکت های بیمه سیستم اثر بخش مدیریت ریسک ایجاد شود، خاذطر نشان کرد: در این سیستم باید تمامی تصمیماتی که در صنعت بیمه گرفته می شود، بر مبنای شناسایی ریسک باشد.
وی تصریح کرد: اگر تصمیمات در صنعت بیمه بر اساس مدیریت ریسک گرفته شود، شرکت ها می توانند با این کار به ذینفعان خود کمک کنند.
مدیرکل توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی ادامه داد: فلسفه پیدایش حاکمیت شرکتی باید حفظ منافع ذینفعان باشد که بر مبنای مدیریت ریسک پایه گذاری شده و نهاد ناظر (بیمه مرکزی) به دنبال این است که منافع شرکت های بیمه در کنار منافع بیمه گذاران تامین شود.
سامانی ریسک ها را واقعیتی دانست که ایستا نیستند و ادامه داد: ریسک ها دائم درحال تغییر هستند و ما باید در صنعت بیمه آنها را کنترل کنیم و لازمه آن خروج مدیریت ریسک از جلسات بدون نتیجه و نگاه عملیاتی به آن است.
وی تاکید کرد که روش ها و تکنیک های ارزیابی برای شناسایی مدیریت ریسک باید وجود داشته باشد که نشست ها و کارگروه های سندیکا می تواند در تولید ایده و بسته های پیشنهادی موثر عمل کند.
سامانی تصریح کرد: بیمه گری اگر به شکل حرفه ای انجام شود، شرایط برد – برد را برای همه در جامعه به دنبال خواهد داشت.
در پایان این جلسه تعدادی از اعضای این کارگروه تازه تاسیس به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

آدرس کوتاه شده: