جمعه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹ ۴۶
طبقه بندی:
  • اخبار
  • اخبار ویژه
  • بنر مناسبتی
  • گزارش تصویری
چچ

خبرنگاران در نشست صمیمی با مدیران ارشد صنعت بیمه چه گفتند؟

ضرورت تشکیل شورای روابط عمومی و رسانه درصنعت بیمه و حمایت از گسترش ضریب نفوذ بیمه در کشور با همکاری رسانه ها از جمله موارد مطرح شده خبرنگاران در نشست صمیمی مدیران و پیشکسوتان صنعت بیمه با نمایندگان رسانه ها بود.

خبرنگاران در نشست صمیمی با مدیران ارشد صنعت بیمه چه گفتند؟

خبرنگاران حوزه صنعت بیمه بر تشکیل شورای روابط عمومی و رسانه در این صنعت، در اختیار قراردادن تجربیات پیشکسوتان بیمه از طریق رسانه ها به جوانان و بروز رسانی آمار و اطلاعات بیمه کشور تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سید عبدالله میرحسینی دبیرکانون خبرنگاران صنعت بیمه در نشست صمیمانه اصحاب رسانه و مدیران ارشد صنعت بیمه که مناسبت روزخبرنگار برگزار شد به جایگاه ویژه رسانه‌ها در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: وضعیت فعلی صنعت بیمه، نشان از ضرورت تشکیل شورای روابط عمومی و رسانه دراین حوزه دارد. 
وی ادامه داد: در واقع همکاری روابط عمومی و رسانه ها در صنعت بیمه می تواند سبب ارتقا سطح فرهنگ بیمه در کشور شود و این دو در کنار هم می توانند دیدگاه های مردم و مسئولان را نسبت به این صنعت، آسیب شناسی و محورهای تبلیغاتی مشترکی با رویکرد های فرهنگ بیمه تعریف و تبیین کنند.
میرحسینی در ادامه افزود: با توجه به نقش و جایگاه شرکت ها و موسسات بیمه ای در کشورهای توسعه یافته، گستردگی خدمات بیمه ای، اطلاع رسانی مناسب و مستمر در جهت افزایش آگاهی و شناخت مردم از این خدمات و گسترش فرهنگ بیمه در میان اقشار و طبقات مختلف جامعه نه تنها توسط بیمه گران بلکه با همکاری سایر نهاد های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می تواند روند توسعه کشور را شتاب بیشتری  بخشد.
وی تصریح کرد:امید است شرکت های بیمه با همکاری رسانه ها درمسیر تحقق اهداف خود و همچنین در راستای پیشبرد اهداف عالی صنعت بیمه بیش ازگذشته گام‌های موثرتری بردارد.
آزاده محسنی سردبیر سایت خبری ریسک نیوز ضمن نیز با ابزار خرسندی از حضور پیشکسوتان صنعت بیمه پشنهاد داد تا تجارب بزرگان و پیشکسوتان صنعت بیمه با کمک رسانه ها به صورت مکتوب در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
وی در ادامه با انتقاد از عدم بروزسانی آمار صنعت بیمه از مرداد ماه سال گذشته تاکنون تاکید کرد: در صورتیکه صنعت بیمه بخواهد تا خبرنگاران به صورت شفاف شرکت های بیمه را تحلیل کنند، باید اطلاعات دقیق و صحیح را در اختیار آنها قرار دهند چون تحلیل درست عملکرد شرکتهای بیمه در سایه شفافیت آماری امکان پذیر خواهد بود.
محسنی خاطر نشان کرد: از صنعت بیمه انتظار می رود که شناخت بیشتری از رسانه ها داشته باشند تا بتوانند مرزبندی درستی میان رسانه های عمومی و تخصصی ایجاد کنند.
احسان شمشیری خبرنگار روزنامه تعادل و پایگاه خبری اقتصاد گردان نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و هدف گذاری برای رسیدن به ضریب نفوذ صنعت بیمه  از 2 درصد فعلی به 7 درصد، ضرورت دارد تا در جهت همفکری و همیاری خبرنگاران و صنعت بیمه اتاق فکری در سندیکای بیمه گران ایران تشکیل شود.
وی ادامه داد: در سالیان گذشته، ضریب نفوذ بیمه از حدود 2 درصد با تلاش و زحمات فراوان به بیش از ۲ درصد رسیده و اگر تمایل داریم که ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش پیدا کند ضروری است همکاری‌ها بین خبرنگاران و  مدیران صنعت بیمه بیشتر شود تا با بررسی چالش ها و روندهای پیشرو بتوانیم ریسک های موجود در صنعت بیمه را پیش بینی کرده و در جهت  اهداف کلان صنعت بیمه قدم برداریم.
رضا کربلایی روزنامه نگار حوزه اقتصاد کلان، بانک و بیمه در ادامه این مراسم با اشاره به ضرورت تعامل حرفه ای بین رسانه ها و شرکت های بیمه کشور اظهار کرد: برگزاری این گونه نشست ها بین خبرنگاران و روزنامه نگاران با مدیران، خبرگان و پیشکسوتان صنعت بیمه یک گام به جلو در راستای همدلی و همفکری جهت فرهنگ سازی بیمه در نزد مردم به شمار می رود. 
وی با اشاره به سهم پایین ضریب نفوذ بیمه در ایران گفت: بدون تردید افزایش این شاخص کلیدی در گروی ارتقای سطح آگاهی عمومی و اطلاع رسانی درست درباره رشته های مختلف بیمه خواهد بود به همین دلیل ضرورت دارد تا خبرنگاران و روزنامه نگاران به صورت تخصصی تر در حوزه صنعت بیمه فعال شوند و مورد حمایت قرار گیرند. 
این روزنامه نگار با اشاره به تلاش پیشکسوتان و مدیران صنعت بیمه افزود: در حدود یک دهه اخیر شاهد برخی رویکردهای نه چندان مثبت نسبت به مدیران شرکت های بیمه ای بودیم؛ در حالیکه مدیران شرکت ها و پیشکسوتان صنعت بیمه زحمات بیشماری را برای حاکم کردن آینده نگری و مدیریت ریسک متحمل شده اند و باید رسانه ها در آینده به موضوعات کلیدی همچون مدیریت ریسک و افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه توجه بیشتری داشته باشند. 
کربلایی با انتقاد از کاهش بودجه روابط عمومی و تبلیغات شرکت های بیمه تاکید کرد: یکی از خطاهای مدیریتی بنگاه های اقتصادی از جمله شرکت های بیمه ای این است که به هنگام رکود اقتصادی و کوچک تر شدن بازار، اقدام به کاهش بودجه روابط عمومی و تبلیغات خود می کنند در حالیکه به هیچ عنوان نباید جریان اطلاع رسانی و تبلیغات و اقناع افکار عمومی قطع یا دچار اختلال شود. 
وی افزود: راز آینده نگری مدیران استراتژیک در برنامه ریزی برای آینده بنگاه های تحت مدیریت خود در فراز و نشیب هاست و مدیران شرکت های بیمه هم از این قاعده مستثنی نیستند.
گفتنی است مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با مشارکت شرکتهای بیمه عضو سندیکا با حضور جمعی از خبرنگاران  حوزه بیمه، پیشکسوتان و مدیران ارشد صنعت بیمه به میزبانی سندیکای بیمه گران ایران در روز سه شنبه 16 مردادماه برگزار شد.

آدرس کوتاه شده: